Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/szymiec.pl/includes/menu.inc).

Jak zacząć uprawiać jogging? - rady

Czytaj...

Ach, gdyby tak naraz wybiec z domu i pobiec przed siebie? Spontaniczność jest wartościowa w bieganiu, jednak wiedza, w jaki sposób zacząć, jeszcze bardziej cenna.
Jak zacząć biegać? Ostrożnie. Kiedy planujesz bieganie, a wstajesz właśnie z sofy, to musisz zacząć delikatnie, inaczej grożą ci kontuzje.

biegaczki
Author: Funk Dooby
Source: http://www.flickr.com
W czasie pierwszego treningu maszeruj kilka minut, po czym spróbuj podbiec pomału 1-2 minutki. Duża porcja instrukcji: Ceneo.pl. Znowu marsz i znowu jogging na przemian przez pół godziny. Z treningu na trening przeciągaj odcinki biegu. Po miesiącu dojdziesz do 30 minut ciągłego biegu. Jest to chwila pasowania na biegacza.

Masz niedosyt informacji na ten temat? Zajrzyj na kolejną witrynę i tam oczekuje na Ciebie inne kompleksowe objaśnienie (http://www.hipokrates-olesnica.pl/stomatolog/) tej tematyki.

Pamiętaj, ażeby biec pomału, w tempie, w jakim możemy w miarę bez ograniczeń rozmawiać. Taki jogging najlepiej buduje odporność a także służy spalaniu niepotrzebnych kilogramów. Jak wiele treningów? Na początku optymalne będzie bieganie 3 razy w tygodniu. Jeden - dwa treningi dostarczą ci trochę przyjemności, ale nie będą rozwijały sportowej formy. Najefektywniejszy jest trening ponowiony 72 godziny po uprzednim. Ciało uzyskuje wówczas maksymalne możliwości zatem następnym ćwiczeniem zwiększamy je jeszcze bardziej. Rano czy w porze wieczoru? Jak wolisz. Istotne, żeby nie biegać na czczo. Ciało potrzebuje choć małej ilości węglowodanów na rozruch. Sandwicz, musli, słodki jogurt. Ranne bieganie jest o tyle bardziej korzystne, iż długi trening aktywuje w organizmie poprawiające samopoczucie endorfiny. Ta witalna energia gwarantuje pogodę ducha na cały dzień. Podobna dawka endorfin zaraz przed snem działa jak wypita wieczorem kawa.



Systematyczne, wolne oraz długotrwałe bieganie sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej. Długookresowe, a więc ponad pół godziny,
joga
Author: iStock
Source: iStock
a jeszcze lepiej ponad godzinę. Organizm dopiero po kwadransie zaczyna przestawiać się z zasilania glikogenem na wywodzenie energii z tkanki tłuszczowej, a po półgodzinie z tłuszczu pochodzi już większa część eksploatowanej energii. Ale uwaga. Bieg w zbyt prędkim tempie (z zadyszką) wywołuje wzrost zakwaszenia ciała, a wówczas nie jest on w stanie spalać tłuszczu. Jednakże nawet podobne umiarkowane bieganie nie zagwarantuje każdemu zrzucenia niepotrzebnych kilogramów. Są biegacze, jacy smukleją, nie zmieniając niczego w jadłospisie. Inni potrzebują racjonalizacji diety.
Jeżeli masz wysoką tuszę zacznij od sportów tj.

Obecnie oceń (https://hipokrates-olesnica.pl/) ten tekst, który jest bardzo interesujący. Zrób to już teraz! Przekonasz się, że naprawdę należy to zrobić!

jazda na rowerze bądź pływanie (nie obciążysz stawów). Właściwa będzie też joga dla początkujących. Więcej informacji: zobacz www .