Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/szymiec.pl/includes/menu.inc).

Co Polacy standardowojedzą w w biurze? Sprawdź na ten temat więcej

Czytaj...

Dobrze skomponowana dieta jest kluczem do zdrowia i wymarzonej figury. Obok dostarczania do organizmu wybranych składników odżywczych, równie ważna jest także regularność jedzenia. Często pomijamy to podczas czasu spędzanego w pracy.
Lifestylowe magazyny prześcigają się w wyznaczaniu coraz to nowych trendów żywieniowych i receptach na zdrowy styl życia. Badania udowadniają, że Polacy jedzą za dużo, albo za mało. Często sięgają oni po gotowe posiłki, niezdrowe przekąski. Kochamy wygodę, często przestawiamy porę posiłków. Złe nawyki żywieniowe oraz niechęć do aktywności fizycznej to prosta droga do dodatkowych kilogramów.
Co buduje jadłospis Polaków w pracy? Są to w dużej mierze przekąski, drugie śniadanie lub obiad. Mało kto przygotowują swoje posiłki w domu. Regularnie są to gotowe produkty lub półprodukty, stołują się oni także w pracowniczych stołówkach i restauracjach. Inną opcją jest także catering dla firm. Z domu najchętniej Polacy przynoszą kanapki, owoce, sałatki oraz przetwory mleczne.

catering
Author: Streetsblog & Streetfilms
Source: http://www.flickr.com
Specjaliści ds. żywienia podkreślają, że głównym problemem, który może źle wpływać na metabolizm i utrzymanie formy jest nieodpowiednie rozplanowanie posiłków w ciągu dnia. Powinny być spożywane w trzygodzinnych odstępach. Jeżeli wstajemy później, zalecane jest, aby dopasować grafik do planu dnia - dowiedz się więcej. Sięgając tylko po jedną porcję, sprawiamy, że organizm reaguje tworzeniem zapasów tkanki tłuszczowej. Przesadnie długą przerwę traktuje on jako kryzys i zaczyna robić zapasy.



Dietetycy rekomendują spożywanie dwóch posiłków w trakcie ośmiogodzinnego dnia pracy. Reguła ta obowiązuje wobec zarówno pracowników fizycznych, jak i umysłowych, ale skład pożywienia powinien być zróżnicowany. Osobie pracującej w biurze wystarczy zaledwie jogurt lub kefir w dodatku z owocami. Pracownikowi fizycznemu energię uzupełni kanapka z chleba pełnoziarnistego z różnymi dodatkami. Obiad powinien mieścić w sobie białko, np. chude mięso oraz węglowodany złożone, które znajdziemy kasze, ryż jęczmienny czy makaron pełnoziarnisty. Podobny skład powinien mieć obiad osoby wykonującej prace fizyczne. Jak podkreślają dietetycy, obiad to szczególnie ważny posiłek. Dostarcza on blisko 30-35 procent dziennego zapotrzebowania energetycznego.


Ważne jest równocześnie, aby dostarczyć do ciała kalorii w właściwym czasie.Na przykład w momencie kiedy nie wyposażymy się w koniczne składniki we właściwym czasie to wygłodniały organizm sprawi, że rzucimy się na jedzenie wieczorem.
Korektę należy wprowadzić także w liście przekąsek.

Zainteresował Cię ten tekst? Kliknij i sprawdź koniecznie, tutaj jest coś, co prawdopodobnie też będzie równie ciekawe.

Słodkości, czekolada, słodkie bułki szybko zamienią się w niechciane kilogramy.